Intresserad av att jobba hos oss? Här publicerar vi lediga tjänster inom organisationen.

Inför Vasaloppets Vintervecka 2017 behöver vi förstärka vår personal samt ersätta några personer som tillfälligt går över i andra arbetsuppgifter. Vi söker därför följande funktioner:

Reception/kundtjänst/telefonväxel (9 tjänster)

Innebär kontakt med våra kunder i vår reception/butik/utställning, i vår kundtjänst via telefon och e-post och i vår telefonväxel samt service till resten av organisationen. I kundtjänst svarar du på frågor från deltagare som rör loppen och arrangemangen i stort. Du använder vårt anmälningssystem SportsPro. Du står vissa dagar i receptionen och sitter vissa dagar i kundtjänst/växel enligt ett rullande schema. Det ingår också att gå mellan dessa funktioner vid behov, till exempel när telefonkön är lång.

De långa tjänsterna, som börjar den 9 januari, innehåller planering, förberedelse av information till våra deltagare och besökare, stöd till övriga organisationen mm. Tjänsterna markerade med * innehåller ett utökat ansvar för samordning och planering under arrangemanget tillsammans med kundtjänstansvarig och receptionsansvarig.

1 tjänst, 9 januari–31 mars, Sälen 75–100 % (A*)
1 tjänst, 9 januari–31 mars, Mora 75–100 % (B*)
1 tjänst, 9 januari–31 mars, Mora 75–100 % (C*)
1 tjänst, 9 januari–6 mars, Mora 75–100 % (D)
4 tjänster, 30 januari–6 mars, Mora 75–100 % (E, F, G, H)
1 tjänst, tävlingsdagar, Mora enligt överenskommelse, cirka 75 % (I)

Tjänst A* kommer under arrangemanget att jobba i tävlingsexpeditionen i nummerlappstältet i Sälen.
Tjänst B* kommer under arrangemanget att jobba i tävlingsexpeditionen i Vasaloppsmässan i Mora.
Tjänst C* kommer under arrangemanget att jobba i reception och kundtjänst i Vasaloppets Hus, Mora.
Tjänster D-H kommer under arrangemanget att jobba i reception och kundtjänst i Vasaloppets Hus, Mora.
Tjänst I under tävlingsdagarna är en ”runner-tjänst”, det vill säga en person som ska kunna utföra diverse arbetsuppgifter som dyker upp under tävlingsdagarna, till exempel inköp, hämta och lämna på tåg med mera.

Tävlingsexpedition (10 tjänster)

Arbete i tävlingsexpedition i Vasaloppsmässan, Mora. Du svarar på frågor, löser problem, tar emot direktanmälningar och byten. Du använder vårt anmälningssystem SportsPro.
5 tjänster, 22 februari–4 mars 75–100% (J, K, L, M, N)

Arbete i tävlingsexpedition i nummerlappstältet, Sälen. Du svarar på frågor, löser problem, tar emot direktanmälningar och byten. Du använder vårt anmälningssystem SportsPro.
5 tjänster, 23 februari–5 mars 50–100% (O, P, Q, R, S)

Information (3 tjänster)

Arbete i informationsmonter i Vasaloppsmässan, Mora. Du svarar på många olika frågor från våra kunder.
2 tjänster, 22 februari–4 mars 75–100% (T, U)

Arbete i informationsmonter i nummerlappstältet, Sälen. Du svarar på många olika frågor från våra kunder.
1 tjänst, 23 februari–5 mars 50–100% (V)

Följande erfarenheter och egenskaper är bra att ha med sig: vana från jobb innehållande service och kundbemötande, kassavana, flexibilitet och stresstålighet då tempot ofta är högt. Det är bra om du talar flera språk, det är också bra om du har kunskap och erfarenhet av Vasaloppsarrangemangen, till exempel om du har arbetat som funktionär. Det är även positivt om du har lokalkännedom. För ”runner-tjänsten” är körkort en förutsättning. Lön enligt kollektivavtal.

Sök tjänsterna genom att skicka ett personligt brev och ditt CV till Marianne Andersson på marianne.andersson@vasaloppet.se senast den 11 november. Meddela vilken eller vilka tjänster du söker.